יושבים הרבה? הנה משהו שכדאי לנסות

כולנו אנשים עובדים, ורובנו עובדים במשרדים כלומר יושבים שעות ארוכות מול מסכים, מטבע הדברים כאשר לא מניעים את הגוף ולא תורמים להזרמת הדם עשויות להיווצר בעיות גופניות שונות, החל מיציבה לקויה, כאבי גב וצוואר, ירידה בגמישות וטווחי התנועה. הבעיות שעשויות להיווצר עשויות לתרום לגורמי סיכון נוספים כמו: השמנת יתר, מחלות לב וכלי דם ועוד…
Facebook
Email
WhatsApp

טיפ פרקטי:
קחו הפסקות קבועות וקצרות מאוד: אחת לכל שעה עגולה הגדירו לכם תזכורת בעזרת אפליקציות שונות או טיימרים, קומו והסתובבו למשך דקות ספורות אפילו בחלל המשרד, התמתחו בעדינות.
אם מתאפשר לכם ומקום העבודה מודע לנושא תבקשו שולחן עמידה או תחנת עבודה מתכווננת:
שתאפשר לכם להחליף בין ישיבה לעמידה במהלך היום.

בפן המנטלי: ישיבה ממושכת עשויה לגרום לתחושת דיכאון, עייפות, ירידה ברמות האנרגיה וירידה בתפוקה.
טיפ פרקטי: מתחיל בארגונומיה טובה, תחנת העבודה שלכם צריכה להיות עם כסא ושולחן מתכווננים לתועלת הבריאות הפיזית שלכם ובכך לקדם מיקוד נפשי טוב.
בנוסף, בדומה לטיפ הקודם קחו מיקרו הפסקות, קצרות, בהן תמתחו את איברי גופכם, העלו דופק בעליית מדרגות, תנו לדם ולחמצן לזרום בגופכם בצורה מיטבית, תרגלו נשימות להורדת המתחים.

ישיבה ממושכת מורידה את רמת הכושר והתנועה במהלך היום ומשליכה על המוטיבציה לעיתים בדחיית האנרגיות של ביצוע אימון גופני בשעות הערב.
טיפ פרקטי: תחנו רחוק יותר מהנדרש מכם בד"כ כך תרוויחו עוד כמה צעדים. בהפסקת הצהריים עשו טיול קצר סביב הבניין זה יעזור לאוכל להתעכל טוב יותר ולדם לזרום במערכות השונות.
אם מתאפשר לכם תרדו תחנה קודם ותצעדו קצת יותר או הגיעו באופניים.

אני ממליץ על צמיד/ שעון כושר שימדוד את התנועתיות שלכם במהלך היום ויזכיר לכם שהגיע הזמן לזוז קצת ואף חבר, קולגה לעבודה שיתזכר שהגיע הזמן לזוז כך הרווחתם גם פעילות מהנה וחברתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *