מה עליי לעשות אם ילדי לא אוהב ספורט?

לא לכל ילד/ה יש את אותם תחומי העניין או העדפות בתחום הפעילות הגופנית וענפי הספורט, הנה כמה טיפים שעשויים לחולל שינוי. בפוסט הזה נעסוק בתחביבים פעילים,חשיפה לסוגי ספורט שונים, ספורט יחידני/ קבוצתי, ספורט תחרותי כגורם משתק ואתם ההורים כמודל חיקוי והעצמה.
Facebook
Email
WhatsApp

עודדו תחביבים פעילים, חשיפה לפעילות גופנית מגוונת וענפי ספורט שונים, עזרו לילדכם לגלות כיצד נע גופו, מה מלהיב אותו, מה מאתגר ומפתח בשבילו, שימו לב שגורם ההנאה לרוב הינו ראשוני בהתפתחות הילדים וישפיע מאוד על ההתמדה בפעילות מסוימת.

פעילויות נרחבות כמו ריקוד, אומנויות לחימה, יוגה, שחייה, טיולים רגליים וחקירה פעילה בשטח, רכיבה על אופניים, או אפילו פעילויות מבוססות צוות כמו פריסבי וטניס. כך שתספקו להם חשיפה מיטבית לענפי ספורט שונים ולאור החשיפה והחקר העצמי ירגיש מה טוב עבורו אפילו אם רק לתקופה מסוימת.
לעיתים הם פשוט לא מצאו את מה שהם אוהבים, זה לוקח זמן, ענייני בשלות הגיל, חשיבה וחקר עצמי, השפעה חברתית, קשר עם המדריך בתחום הפעילות, אל דאגה הכל יסתדר קחו בחשבון שגם אם הם מצאו זה עשוי להשתנות עם התפתחות.

ענפי הספורט הינם מגוונים בזמן החשיפה לענפי הספורט השונים מומלץ לנסות ולחקור האם יתאים לענף קבוצתי, ענף אישי, ממליץ לנסות לפי תקופות וכמובן לפי מה שמרגיש ולפי ראות ההורה אך עדיין הדגש הוא בגילאים הצעירים ראשית על הנאה בתחום הפעילות בה יימצא.

שימו לב❤️
ישנם הרבה ענפי ספורט תחרותיים, לא תמיד כדאי למהר ולשים את הילד בתחום תחרותי,
נושא זה עשוי להיות לגורם משתק בהתאם לאופי הילד, גילו, מצב התקדמותו בענף הספורט והתמודדותו
עם אתגרים והפסדים, לכן, בהתחלה התמקדו לשלבו בפעילויות טרום תחרותיות גם אם הם בענף תחרותי שנועדו להתמקד בצמיחה אישית וחברתית, התמודדות עם כשלונות ואתגר, פיתוח היכולות והמסוגלות העצמית ואז בשלב הבא בהתייעצות עם מדריך/ מאמן הקבוצה ולפי התפתחות ילדיכם ניתן לשלב תחרויות כחלק התפתחותי ובהמשך כחלק מרכזי אם ימשיך לכך.

שוחחו עם ילדכם על חשיבותה של פעילות גופנית סדירה. הדגישו את היתרונות בתרומה לבריאותנו וכמה חשוב שניהיה בתנועה , אנרגיה מוגברת, הפגת מתחים ושיפור מצב הרוח, אל תעשו זאת ברמת החרדה! אלא תוך כדי משחקי תנועה עם הילדים אחה"צ דוגמה אישית, אבא יצא לאימון ריצה, אמא יצאה לשיעור פילאטיס או הרמת משקולות, עשו עימם משחקי תנועה וכושר כדי לעודד אהבה לתנועה ופעילות גופנית.
הטיפ החשוב ביותר שמסכם את הכל: גלו תמיכה ועידוד לא משנה באיזה תחום ספורטיבי ילדכם יבחר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *